Sidor

söndag 27 februari 2011

Varit och tränat

Ikväll har jag varit och tränat MRL (Mage Rumpa Lår). Ett jätteroligt pass där man blandar step och styrka med betoning på just mage, rumpa och lår. Jag har varvat detta med Indoor Walking i några veckor nu och det är kanonbra. Ger både kondition och styrka. Innan körde jag i princip bara Indoor. Men det är så svårt att få plats på passen trots att det är 40 platser, så jag kände att jag måste göra något annat också. Totalt försöker jag träna 3-5 pass i veckan.
Idag kändes benen lite trötta men jag försökte strunta i det och bara köra på. Till slutlåten höjde jag stepbrädan ett snäpp och det blir verkligen en hel del tuffare med det. Gött! Vill ju känna efter passet att jag gett allt.

När jag kom hem gjorde jag 5 av mina gummibandsövningar som jag fått av sjukgymnasten för min onda axel. Det är så segt och eftersom jag är svag i axlarna så orkar jag ju ingenting. Ska egentligen göra 2x15 upprepningar på varje övning men än så länge klarar jag bara 2x10. Jag har ju varit lite slarvig med att göra dessa övningar men nu har jag lovat sjukgymnasten att jag ska bli bättre på att göra dom. Jag vill ju faktiskt bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar