Sidor

onsdag 16 mars 2011

Träningsförbud - promenerar istället

Ingen aning vad som hänt men i helgen fick jag plötsligt bara så ont i mitt högra knä. Haltade omkring här hela söndagen och i måndags var det ännu ondare. Eftersom jag inte hade gjort något mer än åkt bil i lördags så ringde jag sjukvårdsupplysningen och frågade vad det kunde vara.
Av någon anledning fick hon för sig att det kunde vara en blodpropp och tyckte att jag måste söka läkare på en gång ifall att. Självklart skrämde hon ju upp mig så jag ringde vc och fick en tid på deras morgonjour. Läkaren konstaterade att det inte var blodpropp utan jag har fått en inflamation i minisken. Blev ordinerad vila med benet i högläge, träningsförbud och sjukskrivning.
Gissa hur lätt detta är när man är egenföretagare. Blev i alla fall hemma i virksoffan under måndagen men sen fick jag snällt pallra mig iväg till jobbet igår. Knät kändes bättre så det var ingen större fara.

Idag är jag ledig och eftersom knät kändes väldigt mycket bättre så tog jag en promenad i det underbara vädret. Lyssnade på fågelkvitter och bara njöt. Fick förståss ta det mycket lugnare än vanligt men vad gör det. Jag kom ju ut i alla fall. Nu kan jag väl erkänna att det känns ganska rejält i knät så det får väl bli soffan resten av dagen.
En dagsfärsk bild över sjön Mjörn, tagen med min mobil under min promenad. Isen ligger fortfarande kvar och det är kallt och rätt blåsigt men helt klart har man känning av vår i luften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar