Sidor

söndag 1 april 2012

Ont!

Min axel har blivit värre. I tisdags när jag var hos kiropraktorn så hade bicepssenan hoppat ur igen och låg framför axeln. Tredje gången nu! Hon drog den rätt igen och inflamationen och värken kom ganska snabbt som vanligt. Blev till att knapra tabletter vilket hjälper sådär... Så i torsdags så snubblade jag till och det räckte för att den skulle hoppa ur igen. Nu känns det värre än någonsin. Tabletterna hjälper ingenting.
Jag har i alla fall fått tid till en ortoped nu. Den 7/5 ska jag dit på bedömning och cortisonspruta. Förhoppningsvis får jag en tid till magnetröntgen så dom kan se om det behövs en operation.

Denna vecka har det inte blivit mycket tränng. Det gör ont även när jag går. Man rör ju på armen även om man inte vill. Känner mig ganska nere också så det är svårt med motivationen. Ska försöka ta tag i det nästa vecka och komma ut på lite korta promenader i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Alltså jag hoppas dettta är ett april skämt för det låter inte alls kul! *hu*

    *kramen*

    /B

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är det inget aprilskämt. Önskar att det var det. Idag var jag hos massören och hon drog rätt senan igen.
    Kram och tack för kommentaren!
    Sanna

    SvaraRadera
  3. Tråkigt med axeln, hoppas verkligen att du får ordning på den snart. Tröstkramar från mig...

    SvaraRadera