Sidor

fredag 29 april 2011

.:Min viktresa:.

Fas 1 - Viktväktarna
Ja då  kom vi till ännu en viktig bit i mitt viktiga liv som jag inte har varit inne på ännu i den här bloggen. Det är vikten. För tre år sedan gick jag med i viktväktarna. Jag var jättemotiverad och taggad och gick ner ca 12 kg. Stolt över mig själv var jag och kände att jag kan. MEN vem vet vad som hände, motivationen försvann och några kilon kom krypandes tillbaka. Jag gjorde några nya försök men det gick bara inte.

Fas 2 - Cambridge
Så för ett år sedan bestämde jag mig ännu en gång för att verkligen ta tag i vikten igen. Jag sökte upp Ulla som är Cambridgekonsulent här i stan. Rara goa Ulla som är så bra på att peppa och motivera. Jag gick ner 18 kg över sommaren!!! Detta var verkligen den kick jag behövde. Totalt sen min maxvikt låg jag på ett minus på 23 kg och mitt BMI var under 30 och hälsoriskerna klart mindre.

MEN igen...Jag hade ju 10 kg kvar till min målvikt och BMI 25. Under hösten och vintern har jag gjort många försök med CB. Och nu efter min semester har jag startat om 4 gånger. Det går så bra på veckorna och jag jag går ner runt 2 kg. Men så kommer helgen och jag vet inte vad som händer. Det bara ballar ur totalt. På måndagen visar vågen nästan samma som måndagen innan. Summan av det hela är att jag under dessa veckor gått ner ca 2-3 kg dvs. 0,5 kg i veckan. Egentligen en helt ok nedgång men det ÄR jobbigt att bara äta pulver och då vill jag att det ska ge mer...

Fas 3 - Viktväktarna
Ja så då bestämde jag mig för att det var dags för något nytt, dags att börja lära sig äta. Så i onsdags gick jag in i fas 3 av min viktresa. Jag vägde in mig på Viktväktarna igen. Vågen visade på 10,7 kg att gå ner så där är vi nu idag. Det känns jättebra att kunna äta igen och ALLT är så himla gott. Det jobbiga har inte varit sötsug utan suget efter mat och nu får jag äta!!!

Men när jag kommit i mål och är normalviktig så börjar ju det svåra jobbet att hålla vikten. Cambridge kommer alltid vara min lina att ta till när vikten springer iväg, för det vet jag att det kommer göra. Jag har lätt för att gå upp i vikt. Det bara är så. Utan Cambridge hade jag nog aldrig klarat att ta mig dit där jag är idag. Jag vet att många är skeptiska till pulverdieter men det funkar och i kortare perioder är det suveränt eftersom det verkligen ger resultat. Men man kan ju inte leva på pulver hela livet men det kan man på VV-mat. Jag önskar mig själv lycka till eftersom det nog inte är så många som kommer kommentera inlägget.

Försöker du gå ner i vikt? Vilket sätt du än gör det på så gäller samma sak. Du måste bestämma dig! Det är hårt jobb och det räcker inte att vilja gå ner i vikt utan du måste ÄVEN vilja anstränga dig och jobba på det. Men har du bara VERKLIGEN bestämt dig så går det! LYCKA TILL!!!

Kram Sanna

2 kommentarer:

  1. Åh! Vad impad jag blir! och inspirerad! har gått å tänkt på VV länge nu, vet att det funkar för mej... men... lusten har inte funnits... men nu kom den visst iaf! :) Tack för den! :*

    *kramen*
    /B

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig! Du kommer att fixa det här också.
    Spark i baken!

    Maria

    SvaraRadera